مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

من و دنیای رمان ! در چند روز اخیر

سلام مجدد

از اون جا که کنکور تموم شده و دوستای عزیزم چاره ای جز صبر کردن ندارن و من چند روز اخیر رو به علت بیکاری و خور و خواب ! :/ به تنها کار مفید کتاب خواندن _ آن هم از نوع رمان ! _ اهتمام تام ورزیده ام (!) تصمیم گرفتم چند تا رمان در ژانر های مختلف معرفی کنم از قرار زیر :

1. بانوی اسفند

اگه از خیر ۵۰ صفحه اول رمان _ به دلایلی مثل دوری از واقعیت و خلاصه بودن _  صرف نظر کنیم میتونیم بگیم رمان اجتماعی و درام خوبی هست که میتونه احساسات خواننده رو درگیر خودش کنه 

نکته جالب توجهی که تو این رمان هست اینه که به نظر میرسه ادبیات نویسنده از صفحه حدودا 70 به بعد _ شایدم کمی قبل تر _ کمی تا قسمتی تغییر میکنه و این ممکنه باعث بشه خواننده فکر کنه رمان در دو برهه زمانی مختلف یا به وسیله دو نویسنده نوشته شده ! و طبق چیزی که بالا گفتم ، بدیهیه که قسمت دوم داستان جذابیت بیشتری داره

# این رمان کوچکترین صحنه ای ( مهیج ) نداره!

2. رمان گرگینه 

جلد اول این رمان به همین عنوان نوشته شده و از نظر نوشتاری و البته غلط املایی / تایپی از جلد دوم بهتره

داستان این رمان و نکات خاصی که راجب شخص گرگینه رمان هست خیلی شبیه فیلم پسر گرگنمای ساخت کره است! بنابراین این رمان برای شخصی که این فیلم رو دیده هیجان کمتری رو نسبت به بقیه افراد تجربه میکنه .

این رمان بیشتر احساسی هست تا اجتماعی ؛

ولی بخاطر داشتن موجودی با رفتارهای غیر طبیعی به ژانر وحشت نسبت داده میشه

جلد دوم این رمان به اسم یک قطره تا خون قابل دریافت از سایت های اینترنتیه

جلد اول کمتر از 130 صفحه و جلد دوم 219 صفحه پی دی اف هست

3. شایان

این رمان در نوع خودش زیبا هست و نکات خاصی داره که من توی هیچ رمان دیگه ای اینو _ در کنار قابل باور بودن رمان _ ندیدم .

با این رمان ، خواننده میتونه به راحتی ازدواج از روی عشق و ازدواج سنتی رو باهم مقایسه کنه و چه بسا احتمال اینکه نظرش راجب این دو مقوله متفاوت با قبل از خوندن این رمان تغییر هم بکنه! D;

این رمان ویژگی معمایی بودن رو هم در خودش داره ؛

اونم بدون اینکه ذره ای قصد ضایع کردن وقت شمارو داشته باشه .

ناگفته نماند که نویسنده این رمان در آخر داستان ، همون موقع که شما نگران پایان ناخوش داستان هستید ! شما رو سورپرایز میکنه ! و این در حالی اتفاق می افته که شما هیچ ایده ای برای حسن ختامش. تو ذهنتون ندارید !

این رمان زیاد وقت شما رو نمیگیره و باطلش نمیکنه ؛ که رمان گرگینه در این ویژگی با رمان شایان برابری میکنه 

در صورتی که در بعضی قسمتای رمان یک قطره تا خون خواننده دوست داره بنا بر مقتضای زمانی و حال و حوصله خودش ، از خوندن بعضی قسمتا صرف نظر کنه

4. آدم و حوا

باید بگم نصف بیشتر این رمانو چند ماه پیش خونده بودم و با کنار گذاشتن تبلت ، خوندن ما هم ناتموم موند ! 

این رمان هم قسمتایی برای باور نکردن ! داشت و موضوع اصلی اون ، مقایسه افراد پایبند به اصول و مذهب و افراد غیر پایبند هست ؛ بدون اینکه ذره ای بحث و جدل وارد رابطه این دو گروه بشه !

این رمان از نظر نوشتاری در سطح خوبیه که این ویژگی به پخته بودن و اطلاعات کافی داشتن نویسنده مربوط میشه 

این رمان هم [ متاسفانه ! ] دو جلد داره که من فقط همین یک جلدشو خوندم

رمان آدم و حوا به شدت به کسایی که پرسش های بنیادی دینی دارن ( مثلا اینکه چرا حجاب گذاشتن توصیه شده ) پیشنهاد میشه 

این رمان افراد متعصب مذهبی رو جدای از افراد مذهبی با جاذبه بیشتر در نظر میگیره

نیمه اول این داستان بهتر از نیمه دومش نوشته شده و لحن نوشتاری جذاب تری داره

امیدوارم اگه هر کدوم از رمان های بالا رو خوندید از وقتی که روی خوندنش گذاشتید نهایت لذت رو ببرید

و اما !

اگه شما هم جزء علاقمندان به رمان هستید ...

 لطفا تجارب خودتونو با خوانندگان محترم مکنونات مکتوب هم به اشتراک بذارید 

با سپاس و آرزوی موفقیت 




_______________________________

# پی نوشت :

5. رمان لعیای عشق 

این رمان هم زیباست و ارزش یک بار خوندن رو حتنا داره

اگه طرفدار عشق های آتشین هستین این رمانو حتما بخونید

داستان این رمان درباره دختری به اسم لعیاست ؛ دختری هجده ساله که بعد کنکورش تا اعلام نتایج دنبال کار میگرده تا بتونه به پدر و مادرش جهت تهیه جهیزیه خواهر کوچیکش لیلا به پدر و مادرش کمک کنه !

دیگه بیشتر از این نمیگم پیشنهاد میکنم این رمانو بخونید

ژانر رمان بیشتر اجتماعی و عاشقانه ست

و شخصیت لعیای داستان واقعا یه شخصیت متعالی و البته متواضع در عین تواناییه

نظر شخصی من اینه.







وقایع مربوط به کنکور

بزودی در این مکان 

خاطرات کنکور 96 

یعنی دومین کنکور زندگی من

نوشته می شود

از شکیبایی شما متشکریم! D:


پی نوشت :

لطفا بخاطر لحن پست

تقاضای رتبه خوب نفرمایید! /:

# باتشکر _ مدیریت وبلاگ

کل کاسبیم از دیروز تا امروز ...

.

.

.

شیش تا کلوچه بود و سه تا آب معدنی :)

حالا اگه گفتین من امسال چند تا کنکور دادم ؟ :|

گفتنیا در پست بعد

بعد از سه ماه و نیم ...

.

.

.

این اولین صفحه ایه که از گوشی خودم سرچ زدم

راستی یک ساعت و نیم پیش من سرجلسه بودم



شام ماقبل آخر

سلام

چند ساعتی هست سرم تو گوشیه

بخاطر مکالمه تلفنی چند ساعت پیشم دل شکسته بودم

فاطیما امشب اینجاست

الان خوابه

ازش ممنونم که اومده

.

.

خدایا راسته که در قبال چیزی که نمیدی

یه نعمت دیگه بهمون دادی

بهم آرامش بده.


از قرار معلوم ...

.

.

.

این تابستونم

برامون تابستون نمیشه ...

.

.

.

لا تحزن ! ان الله معنا ...

چرا این متن 

الان باید برام معنا پیدا کنه ؟

چرا الان باید این عکس نوشته رو ببینم ؟

خدایا خیلی غمگینم

میدونی که برام سخته ......


شما هم مث من ...

.

.

.

هنوزم که هنوزه 

این وقت شب که میشه فکر می کنید هنوز ماه رمضونه و برای خوردن خوراکیا استرس میگیرید ؟! D:

.

.

 دیشب خواب میدیدم اول صبح ِ روز قبل عید فطره !!

چقدر تو خواب کلافه بودم ...!


جواب این پرسش!

.

.

.

سلام بنظرتون جواب این سؤال بنده چیه؟

مادر بزرگ مادری من سال ها پیش بخاطر بیماری ام اس فوت شدن

پدر بزرگم دوباره ازدواج کردن و از همسر دومشون فرزند دارن ( دایی ها و خاله م )

و اما سؤال من اینه که آیا همسرمم به نامادری مادرم _ که به دایی هام محرمن _ محرمه ؟

منتظر جوابتون هستم

جوابوبزودیا خودم میذارم

نکته :

این یه محک برای اطلاعات عمومی بازدید کننده های وبلاگه 

لازم به ذکره که جواب خودم جزء جواب های اشتباه بود



پارسالم عید فطر ...

.

.

.

اولین چیزی که بعد از بیدار شدن خوردم شیرینی بود !

ولی شیرینی عید امسال کجا و شیرینی خواستگاری پارسال کجا ... 

هههههی چه زود میگذره !

فردا می افتیم میمیریم

من منم ..

یکّه ، تنها ، رنجور و خسته

مانده ام پشت در های بسته

دست و پایی چنان مسخ ؛

قلبی شکسته

والِه ، حیران ... 

.

.

و شوقی که رفته ...


- Hanna -

تقدیر بر یکی شدن

خب ...

بیشتر از یه سال ،

از اون روزایی که

 وقتی کنار هم بودیم و کسی از ازدواجش حرف میزد

 و تو خطاب به من می گفتی :" فقط من و تو موندیم ! " گذشت ...

و حالا !

بعد از حدود یازده ماه

 از پیچیدن خبر ازدواج من

تو هم ازدواج کردی !

و با بله گفتنت

یه رویداد یهویی رو رقم زدی ...

.

.

# فاجعه خانم ! _ فاطمه جان _  

[ پِیوَندِت مُبارَک ! ]

امیدوارم تا زمانی که " #  می رود " ! D:

در کنار هم ، با خوشی و شادکامی زندگی کنید

و در پناه خدا باشید

# با آرزوی خوشبختی و سعادت


 


حکم مسافرت بخاطر فرار از روزه!

سؤال:

آیا می ­توان درماه رمضان برای فرار از روزه مسافرت کرد؟


همه­ ی مراجع: مسافرت کردن در ماه رمضان ـ هر چند به عنوان فرار از روزه باشد ـ اشکال ندارد؛ ولی این امر تا قبل از روز بیست و سوم مکروه است

.

.

.

واقعا برای من جای تعجب داره!


نمیدونم متوجه شدید یا نه ؛ ولی من اون پست مربوط به روزه خواری رو از وبلاگ به پست های چرک نویس منتقل کردم

چرا که با حرفی که Sober زد و بررسی دوباره موضوع دچار شک شدم

اگرچه در این مورد و شاید سوء ظن بخاطر "دانش" اشتباه به بخشش خدا امیدوارم

خودم رو  جاهل غیر مقصر میبینم

فقط این وسط متوجه تعبیر خوابی که آشنای مجازی شب قبل از ارسال پست دید نمیشم 

در هر صورت من دیگه اون پست قبلی رو به وضعیت انتشار برنمیگردونم