مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

لگنچه

بچه ها نظرتون راجب خرید ماشین مدل پایین واسه من چیه؟ماشینی که بتونم حداقل تو شهر خودمون و حالا یکم اینور اونور باهاش رانندگی کنم ... ؟

راستش شاید بذر این فکرو خود بابام تو دلم کاشت . اونم روزی که ترم اول دانشگاه چند بار مجبور بود بخاطر یه سری کارای مربوط به دانشگاه و اینا شخصامنو برسونه مشهد و وقتی تو پارکینگ  یعنی درست روبروی راه دانشکده مون  مشغول پارک ماشین بودیم خطاب بهم گفت : اگه گواهینامه داشتی یه ماشین می‌خریدم خودت باهاش میومدی . و در حالی که به یکی از ماشینا که فکر میکنم یه رنو پی کی خاکستری رنگ نه چندان نو بود اشاره میکرد ... یه جورایی استهزا آمیز گفت : ینی مثل این ماشینم نمیتونستم بخرم ؟ [ ترجمه : ینی از این مدل لگناهم نمیتونستم یکی بخرم ؟ = توضیح اینکه اون موقه پی کی یه ماشین ارزون قیمت محسوب میشد نه مثل الان لاکچری :/ ]

و حالا که کمتر چند روز دیگه گواهینامه م به دستم میرسه دارم برای چندمین بار طی این چند ماه و حتی دو سال ، به اینکه اگه بشه یه ماشین کوچیک [!] از دار این دنیا به من برسه فکر‌میکنم ولی نمی‌دونم این تصمیم تصمیم درستی هست یا نه . و اگه میخواید بگید باید ببینم با وجود تغییر شرایط ،  بابام هنوز رو حرفش هست یا نه ؟ باید بگم هر وقت به شوخی گفتم منم ماشین میخوام بابام خیلی جدی میپرسید : پیکان خوبه ؟ و من همش به این فکر میکردم که پیکان چه ماشین مدل پایین و پسرونه (!) ای هست!

و بهرحال با اون حرفی که بابام ترم یک دانشگاه بهم زد ، دیگه روزی نبود که ماشینی دم در خوابگاه ببینم و دلم نسوزه!و به این فکر نکنم که چند تا از بچه های خوابگاه ظهرا یا عصرا با ماشین خودشون از دانشکده  برمی‌گردن خوابگاه...! و این یعنی غم رسیدن اتوبوس  دانشگاه  روهیچوقت نداشتن .... !

مرسی اگه وقت گذاشتید

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 16:28

خریدن ماشین های مدل پایین و قدیمی و... درسته ارزونه ولی خرج های الکی و اضافی ای داره که اگه ماشین نو تر و جدید تری بخرین این مشکلات پیش نمیاد.
ماشین های کوچیک الان mvm110 خیلی طرفدار داره بین خانم ها.
هم جدیده و هم جم و جور.
و پراید 111
که اینا هم قیمتاشون الان نجومیه.
بهر حال ماشین کهنه فقط برای کسی خوبه که درامد ماهیانه داره و بتونه هر ماه خرجش کنه.
خرج هایی مثل لاستیک. باطری. تعمیر موتور. جلوبندی و اگه به جایی نخوره که حتما میخوره صافکاری و نقاشی. و امکان هم نداره مشکل برقی پیدا نکنه که اینا خودش هزینه های زیادیه.
و سالیانه هزینه ی بیمه داره
و اینکه کلا اگه میخاین برای یک ماشین هزینه کنین مدل 95 به بالا باشه که کمتر ضرر کنین و بتونین استفاده کنین. فوقش با احتیاط بیشتری رانندگی میکنین

راستش من ماشین رو میخوام فقط برای دور دور داخل شهر و شاید تفریح . بازم به نظرتون خرج داره؟
و از اونجا که گفتم برای من نمیتونم فعلا به هزینه های بالا فکر کنم و هزینه های پایین ماشینایی که شما نام بردید حداقل از ۱۳میلیون شروع میشه و من نمیتونم این مبلغ پول بذارم خصوصا وقتی که رسول داداشم هنوز ماشینی نداره
ولی راستش من پارسال دست گذاشته بودم رو یه پراید سفید با قیمت خیلی خیلی مناسب تو نرم افزار شیپور که مال یه تربتی بود
همسرم موافقت کرد و همچنین گفت منم پول میذارم
ولی با بابام که در میون گذاشتم گفت حتما ایراد داخلی داره که قیمتش کمه
و دلیلش منطقی بود چون ظاهر ماشین خیلی خوب و حتی عالی بود ولی قیمتشم خیلی خیلی مناسب بود
اون زمان منصرف شدم ولی با افزایش نجومی قیمتا از این قضیه یه پشیمونی محض برام موند که هنوز که هنوزه هم به بابام میگم هم به همسرم و اونا فقط لبخند میزنن!
۱۱۱ از نظر من مثل پی کی میمونه ! ماشینی هست که مختص خانما طراحی شده و به آقایون اصلا نمیاد!
و متاسفانه توان خریدش رو ندارم.

سعید جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 05:31

بله و نمیدونم چرا پدر ها اینقدر مایلن برا دختراشون ماشین بخرن ولی برای پسراشون همیشه تفره میرن ک نخرن،

بابای ما که اینجوری نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد