مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

حاشا به غیرتشان !

یکی از فامیلای نزدیک همسرم  تو حرفاش گفت : « من به برادر شوهرمم دست میدم ! »

این قضیه کنجکاوی خاصی در من به وجود آورد و از اون جایی که روی این مسائل حساسم و اوایل ازدواجمون همسرم راجب عادی  بودن قضیه دست دادن بعضی فامیلای نزدیکش به بعضی دیگه گفته بود و من بدون اینکه نظرشو بپرسم ، فقط اظهار انزجار کرده بودم در موردش ...

قصد کردم  در اسرع وقت نظر همسرمم جویا شم !

پس تو فرصت مناسبی _ در ظاهر : کاملا بی طرف _ ازش پرسیدم : « نظرت راجب دست دادن به برادر شوهر چیه ? »

با اخم خاصی جواب داد : « کافیه امتحان کنی ... ! »

و اما عکس العمل من ،

 « لبخند » غرور آمیزم در تحسین غیرتمندی همسرم بود !

قبلا جایی خونده بودم :

« پاک دامنی یک مرد ،

به اندازه « غیرت » اوست ... »

امام علی ( علیه السلام ) 

« نهج البلاغه _ حکمت ۴۷ _


__________________________

بابت ذکر اشتباه منبع پوزش 



نظرات 7 + ارسال نظر
سعید جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:52 http://00certopert00.blogfa.com

شهید مطهری :
غیرت، عشق مرد به ناموسش است ؛
و حیا، احترام زن به خودش...!!!

عالی بود ممنون
رو دیوار یه خیاطی در کنار تبلیغات ضد اعتیاد ، حدیثی نوشته بود به این مضمون : علاقه شوهر به همسرش نشانه ایمان اوست ...

هستی جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 17:49

خوب این قضیه دست دادن به نظر من نشونه ادب و احترام آدم رو می رسونه.موضوع خاصی نیست که بخوای روش حساس باشی یا نباشی.

سلام عزیزم
جوابتو این حدیث از پیامبر میده که :پیامبر اسلام(ص) در این باره می فرماید:
« من صافح امرئة تحرم علیه فقد باء بسخط من الله و من التزم امرئة » کسی که با زن نامحرم دست بدهد، زمینه غضب خدا را فراهم کرده است ...
راستی اگه دست دادن به نامحرم نشانه احترام هست ،
پس چرا فقط بعضی ها میتونن به ملکه انگلیس احترام بذارن ؟!

فرهنگ جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 20:48

هر چند دیر شده ولی ازدواج تان رو تبریک میگم، ان شا الله خوشبخت و عاقبت بخیر باشید. آفرین به شما و همسرتان. تعدادی از اقوام من خارج از کشور زندگی می کنند و هیچ قید و بند دینی ندارند. دست دادن و روبوسی با نامحرم به ظاهر برای اونها عادی هست ولی برای من جالبه که همون ها هر وقت میان ایران وقتی می بینند من به مرد ها دست نمیدم و در مجالس جلوی مرد ها حجابم رو کامل رعایت می کنم با دیده ی تحسین به من نگاه می کنند و خیلی بهم احترام میذارند.

سلام خواهرم ... برای منم جالب بود چیزی که گفتین ... بابت تبریک هم خیلی ممنونم
احسنت به خویشتنداریتون ...
بازم ممنون

هستی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 14:18

درود.
حالا که دقیق فکر می کنم می بینم داری راست می گی. راستش من در این باره آزادم و خوب طبق اعتقادات خانوادم بزرگ شدم ولی الان تو با این حرفت باعث شدی من بیشتر فکر کنم درباره این مسائل
سپاس

Salam jeddi migi ? Jalebe ...
Azadi hamishe bad nist
Mitune zamine haye kheyli khubi ro baraye ba marefate bishtar
entekhab kardan faraham kone

هستی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 19:34

حرف شما متین ولی خب یه جورایی مشکله که یه دختری که تا الان با همه دست میداده حالا وقتی کسی دستش رو دراز می کنه بکشه عقب خوب یه جورایی غیره عادیه.
نیست؟

خب این به مهارت شما تو ارتباطات اجتماعی بستگی داره
اول تصمیمت رو قطعی کن و بعد از اون سعی کن مسئله رو حل کنی ...
با توجه به شناختی که از اطرافیانت داری میتونی با لحن صمیمی در حد یه جمله با شخص مقابل که دستشو بسمت شما دراز کرده عقایدت رو مطرح کنی ؛ مثلا با خوش رویی عذرخواهی کنی(!) و بگی « این کارو گذاشتمش کنار ! » یا جملات مشابه این شکلی !
حتی میتونی خودتو بزنی به اون راه ! یا خودتو تو حالتی جلوه بدی که کسی رغبتی برای دست دادن نداشته باشه ... مثلا حالت عصبی ، با مشلغه ذهنی یا ناراحتی ... ( خیلی از آدما تو این موقعیتادچار‌شک و تردید میشن )
اگه من بودم این کارا رو انجام میدادم و اگه امیدوار به تغییر اطرافیانم برای ترک چنین « زمینه » ای برای گناه بودم حتما در موقعیت مناسبی عقاید جدیدمو باهاشون درمیون میذاشتم و سعی میکردم رو انتخاب خودم که بر اساس شناخت هست قاطعانه بمونم
امیدوارم هر چه زودتر موفق بشی
مطمئن باش خدا پاداش انتخاب و تلاشتو بهت میده

هستی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 19:39

راستی ... اسمت حناست خوشحال می شم باهم دوست بشیم
احتمالا باید قدرت نوشتن بالایی داشته باشی ..نوشته هات بسیار زیبا هستند...

بله حنّا هستم
ممنون از اینکه نوشته هامو زیبا میبینی
راستی اگه تمایل داری میتونی رمان آدم و حوا رو بخونی

نانادی یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 20:57

سلام وبت خیلی خوگشششششله.....

سلام
لطف داری ممنون
کاش شما هم آدرس میذاشتی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد