مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

آموزش زبان به سبک مدرن ! D: ( = سبک من ! )

بعد از افعال موجود در متن زیر که بنده سلیقه به خرج داده در قالب یه نمایشنامه که موضوعش ممکنه به زودی بین من و بعضی از دوستان!!   اتفاق بیفته به رشتهتحریر در آوردم  ، فعل به صورت مصدری ( همراه to ) استفاده میشه :

_ من ازت خواستم ( ask ) به مهمونی فارغ التحصیلیم بیای  انتظار داشتم  ( expect ) منو تشویق کنی ( encourage ) ؛ نکنه فراموش کردی( forget ) ؟ 

_ نه ؛ ولی متأسفم ... 

_ تا آخرین لحظه به اومدنت امید داشتم ( hope ) 

_ باور کن قصد داشتم ( intend ) این کارو بکنم 

_ من شخصا دعوتت کرده بودم ( invite ) 

_ سفارش ( order ) داشتیم ؛ ببخشید !  اجازه ( allow _ permit ) نداشتم بیام 

_ باید برنامه ریزی ( plan ) می کردی ... 

_ حق با توئه ... متأسفم ؛ قول میدم  ( promise ) دیگه تکرار نشه ... 

_ خیله خب ... بخشیدمت 

به نظرت لازمه دفعه بعدی یادآوری کنم ( remind ) یا بهت هشدار بدم ( warn ) !؟

_ نه ؛ دفعه بعد کافیه فقط بخوای ( want ) و بهم بگی ( tell ) ... اون وقت می بینی که چطور سعی خودمو میکنم ( try ) 

_ آرزو میکنم ( wish ) همیشه اهمیت بدی 

_ منم همینطور !!   حالا به من بگو آیا تمایل داری ( woud like ) به یه فنجون قهوه دعوت بشی ؟!

_ اگه این توصیه ( advise ) توئه حتما ؛)

.

.

.

ماده * ( = محتوا ) رو بیخیال ؛

صورت * ( = ظاهر داستان که آموزنده هم هست !!  ) رو بچسب ! 

.

.

.

دو هفته دیگه نبینمتون من میدونم و شما و اجرای نمایش نامه !!! 

( Warning !!! ) 


_____________________________________


* از اصطلاحات کتاب منطق سوم دبیرستان


نظرات 1 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 21:10

واقعا بی نظیره :

اوه این یادداشتو کی منتشر کرده!


Please chek your veblog coments

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد