مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

مکنونات مکتوب

» بین خودمون بمونه ! «

حانیه یا هانیه !؟

یکی از دبیرامون قصد داشت برنامه پاور پوینت رو به بچه ها نشون بده تا بدونن این برنامه چی هست!بعدم پاور پوینت 200صفحه ای خودشو نشون داد؛آخرین صفحه از پاور که اومد مکس کرده بود روش؛متنش به اینصورت بود که:از توجه شما سپاس گذاریم
نمیخواستم بگم؛ولی از اونجا که دبیره سرشار از غرور بود!گفتم سپاسگذاریشو اشتباه نوشته"که دیدم حرفمو نقض کرد و بچه هام همه طرف اون؛تعجب کردم!برای اثبات نظرم گفتم وقتی بخوایم چیزی رو بذاریم پسوند"گذار"میگیره؛بعدم این کلمه همیشه جزء غلط املایی های من بوده!!ولی اینجا سپاس رو که نمیذارن!!!دید نه بابا همچین بیراهم نمیگم!گفت ببین(!)بعضی کلمات دوشکلی نوشته میشن؛مثل طهران و تهران(!!)حانیه و هانیه...!!(دست گذاشته بود رو اسم ما!)_ خانوم! بحث اون دوتا از این بحث سواست؛حانیه و هانیه فقط یک تلفظ یکسان دارن و معنیشون باهم فرق داره؛ولی اون مرغش یه پا داشت و به همون دلیل که اون بالا عرض کردم به حرف من بی توجهی کرد؛منم گفتم بیخیال!با آدمای بی منطق سرو کار داری...از همه زودتر رفتم که جای خودم بشینم؛ولی دوست داشتم اونا رو حرفام فکر کنن!از رو سکو که پایین اومدم گفتم : ولی اون سپاسگذاریم اشتباهه!!
تا تکیه مو دادم به پشتی صندلی یادم اومد یه فرهنگ اسماء همرامه؛بدلیل اینکه این پست رو قبلا اینجا قرار داده بودم و معنی اسم خودمو از قبلتر میدونستم و اینکه فکر میکردم ممکنه اسمم توش نباشه و اینکه کتاب از چند فهرست تشکیل شده بود دنبالش نگشته بودم؛ولی الان وقت ثابت کردن بود!چیزی که دوستش داشتم:)؛کتاب رو باز کردم ، حرف "ح"رو گشتم و به"حانی"(مذکر اسمم)رسیدم؛معناش همینی بود که این بالا برای مونثش نوشته!(که از قضا همونموقع یه کلمه آشنا بچشمم خورد؛سپاسگزار!!!!که معنی اسم "حامد"دقیقا بالای اسم حانی بود؛بلافاصله به خانوم گفتم:چه جالب!اینم نوشتار درست سپاسگزار!که دیدم هیچی نگفت!اصرار داست بحث اسم مارو ادامه بدیم)ولی خانم معلم هنوز قانع نشدگفت بگرد ببینم اسم خودت هست؟ماهم گشتیم و اولین ح تو فهرست دیگه بهش رسیدم؛نشونش دادم باز بهانه آورد!گفت هانیه رو بگرد...مام همینکارو کردیم و "هانیه خانوم" رو هم پیدا کردیم!معنیش بود خوشبخت...خانمه که دید بهانه آوردن بیشتر از این جالب نمیزنه موضوعو فیصله داد و گفت : خوبه معنی هردوشون خوبه !...از رو اسم شیفتگی گفتم نه!معنی "حانیه"همه جا از "هانیه"بهتره...تو یه فرهنگ اسماء دیگه(حدود3سال پیش)خونده بودم معنی وکاربرد اسمم در زمانهای قدیم"زن[بیوه ای] بوده که از برای فداکاری و بخاطر فرزندانش ازدواج مجدد نکند"و در همون کتاب خوندم که"هانیه"زن خدمتکار اطلاق می شده...
)(دقیق یادم نیست ولی یه جا سر همین بحث که خانوم داشت دلیل تراشی میکرد یکی از بچه ها گفت : خانوم اگه به *******(فامیلم )باشه هی واسه حرفاش مدرک میاره!!خانومه تقریبا(!)خندید و گفت ا واقعا؟چقدر خوبه که برای حرفات دلیل بیاری!خیلی خوبه که آدم از رو منبع و مدرک حرف بزنه...بعدم حواسش جایی پرت شد و منم بدون حرف اضافه ای نشستم

"از توجه شما سپاسگزارم"!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد